21/11/2017:
As per the Government Order referred third paper above, directions for
payment of second installment of Pay Revision arrears were issued. Based
on the same, the instructions to be followed, while processing the
second installment of PR arrears (including terminal surrender arrears)
in SPARK .
19/10/2017:
As per the Government Order referred third paper above, directions for
payment of second installment of Pay Revision arrears were issued. Based
on the same, the following instructions are issued for compliance,
while processing the second installment of PR arrears (including
terminal surrender arrears) in SPARK.
05/07/2017:
As per the Government Order GO(P) No.7/2016/Fin dated 20/01/2016 orders
have been issued rising pay and allowances of State Government
Employees and Teachers with effect from 01/07/2014 wherein it has been
ordered that the amount of arrears on account of pay revision will be
paid in cash in four installments on 01/04/2017, 01/10/2017, 01/04/2018
and 01/10/2018 respectively along with interest on the arrears not drawn
as on the above dates at the rate admissible on the Provident Fund. Now
the Government are ordered that the arrear amount fell due for payment
on 01/04/2017 will be credited to Provident account of the employees as
per GO(P)No.45/2017/Fin dated 09/04/2017. For more download order from
below download link.
Pay Revision Arrear Second Installment Processing Steps
|
Update Encashment Details
Step 1:
Generate Pay Revision Arrear Bill(Draft)Click on Salary Matters- Pay
revision 2014- Pay revision arrear- Pay revision Arrear Bill.
Then select the month on which the employee’s Ist pay revision arrear bill got processed. The inner bill will be same as that generated with the Ist installment. Check the draft bill of Outer bill (2nd installment) and Schedules (2nd installment).
Then select the month on which the employee’s Ist pay revision arrear bill got processed. The inner bill will be same as that generated with the Ist installment. Check the draft bill of Outer bill (2nd installment) and Schedules (2nd installment).
Step 2: Make bill(To remove the 'Draft' watermark from the outer bill)
Click on Accounts-Bills- Make bill from payroll-select the bill for the 2nd installment.
Click on Accounts-Bills- Make bill from payroll-select the bill for the 2nd installment.
Step 3: Generate Pay Revision Arrear Bill
After make bill option click Salary Matters- Pay revision 2014- Pay revision arrear-Pay revision Arrear Bill. Take print out of the bill(second Installment)
After make bill option click Salary Matters- Pay revision 2014- Pay revision arrear-Pay revision Arrear Bill. Take print out of the bill(second Installment)
Step 4: E submit Bill
Go to Accounts -Select Bills-Click the option E-submit Bill To cancel the treasury objected bills, select accounts and click cancel Bill option.
Note 1 :Make Bill From Payroll നല്കാന് നേരം Exclude Selected Employee എന്നൊരു ബട്ടന് കാണാം ഈ മെനുവിന്റെ ഉപയോഗം : ആദ്യ ഇൻസ്റ്റാൾമെൻറ് തെറ്റായി പ്രോസസ്സ് ചെയ്യുകയോ/മാറ്റം വേണ്ടി വരുകയോ ആദ്യ ഇൻസ്റ്റാൾമെൻറ്കഴിഞ്ഞ് പി.എഫ് ക്ലോസ് ചെയ്യുകയോ ചെയ്യുന്നവര്ക്ക്.അത്തരം കേസുകൾ രണ്ടാമത്തെ ഇൻസ്റ്റാൾമെന്റിൽ നിന്ന് ഒഴിവാക്കണം. അത്തരം ജീവനക്കാരെ ഇവിടെ ഒഴിവാക്കാവുന്നതാണ്(Steps:Accounts>MakeBillfromPayroll>Select>Department,Office,BillNature ,DDO Code ,Select Bill,Bill Type Head of Account>Exclude നല്കേണ്ടവരുടെ മാത്രം പേരിന്റെ വശത്തുള്ള ചെക്ക് ബോക്സില് ടിക് നല്കിExcludeSelected Employee എന്ന ബട്ടണില് ക്ലിക്ക് ചെയ്യുക) ഒഴിവാക്കിയാൽ സർക്കുലർ അനുസരിച്ച് അവരുടെ പേ-റിവിഷൻ അരീയർ വീണ്ടും പ്രോസസ്സ് ചെയ്യാവുന്നതാണ്.
Note 2 :പേ-റിവിഷൻ ഒന്നാമത്തെ ഇന്സ്റ്റോള്മെന്റ് ഏതു ഓഫീസിലാണോ പ്രോസസ്സ് ചെയ്തതു ആ ഓഫീസില് തന്നെയാണ് ബാക്കി വരുന്ന ഇന്സ്റ്റോള് മെന്റും ചെയ്യേണ്ടത്. (ട്രാന്സ്ഫര് /പ്രൊമോഷന് )
Go to Accounts -Select Bills-Click the option E-submit Bill To cancel the treasury objected bills, select accounts and click cancel Bill option.
Note 1 :Make Bill From Payroll നല്കാന് നേരം Exclude Selected Employee എന്നൊരു ബട്ടന് കാണാം ഈ മെനുവിന്റെ ഉപയോഗം : ആദ്യ ഇൻസ്റ്റാൾമെൻറ് തെറ്റായി പ്രോസസ്സ് ചെയ്യുകയോ/മാറ്റം വേണ്ടി വരുകയോ ആദ്യ ഇൻസ്റ്റാൾമെൻറ്കഴിഞ്ഞ് പി.എഫ് ക്ലോസ് ചെയ്യുകയോ ചെയ്യുന്നവര്ക്ക്.അത്തരം കേസുകൾ രണ്ടാമത്തെ ഇൻസ്റ്റാൾമെന്റിൽ നിന്ന് ഒഴിവാക്കണം. അത്തരം ജീവനക്കാരെ ഇവിടെ ഒഴിവാക്കാവുന്നതാണ്(Steps:Accounts>MakeBillfromPayroll>Select>Department,Office,BillNature ,DDO Code ,Select Bill,Bill Type Head of Account>Exclude നല്കേണ്ടവരുടെ മാത്രം പേരിന്റെ വശത്തുള്ള ചെക്ക് ബോക്സില് ടിക് നല്കിExcludeSelected Employee എന്ന ബട്ടണില് ക്ലിക്ക് ചെയ്യുക) ഒഴിവാക്കിയാൽ സർക്കുലർ അനുസരിച്ച് അവരുടെ പേ-റിവിഷൻ അരീയർ വീണ്ടും പ്രോസസ്സ് ചെയ്യാവുന്നതാണ്.
Note 2 :പേ-റിവിഷൻ ഒന്നാമത്തെ ഇന്സ്റ്റോള്മെന്റ് ഏതു ഓഫീസിലാണോ പ്രോസസ്സ് ചെയ്തതു ആ ഓഫീസില് തന്നെയാണ് ബാക്കി വരുന്ന ഇന്സ്റ്റോള് മെന്റും ചെയ്യേണ്ടത്. (ട്രാന്സ്ഫര് /പ്രൊമോഷന് )
0 comments:
Post a Comment